biertjes met monteurs en ijshockey

15 januari 2013 - Alpine, Texas, Verenigde Staten

Nadat René vertrokken is, is het tijd om ons vertrek voor te bereiden. We hebben nog een paar dagen in San Antonio, maar de auto heeft toch een beetje zorgelijke kuren, en ik wil dat er iemand naar de balans van de wielen kijkt. We gaan naar een garage die ons is aangeraden door de auto dealer. Hier verteld wat er moet gebeuren, en even naar een cafeetje verderop om koffie te drinken. Vijf minuten nadat we weg zijn word ik al gebeld, het is helemaal niet nodig om mijn auto te maken. Even terug dus. Terwijl we wachten op de monteur, word ons allebei al een biertje in de hand geduwd door het groepje Mexicanen dat bij een olievat een vuurtje aangestoken heeft. Geen woord Engels, maar ze willen zo graag een gesprekje dat het niet ongemakkelijk is. Ik ga met de monteur even een stukje rijden om het geluid dat me dwars zit te laten horen, terwijl Jannie met de Mexicanen een biertje drinkt. Er moet inderdaad toch wat aan de auto gebeuren, en dat is zo gepiept. Onverwacht interessant uitstapje!

‘s Avonds lekker Chinees gegeten bij Uncle Cho, een grappig mannetje wat we via via kennen. Speciaal voor onze tafel staat er hertenhart en pens op het menu, wat verassend lekker was. Hierna gaan we wat vrienden opzoeken om ze voor te stellen aan Jannie, eerst bij the Mix, en kroeg waar ik veel ben geweest in mijn tijd hier, en daarna bij vrienden thuis om het kampvuur. Erg gezellig, knakworstjes en smores. Voordat ik het wist had Jannie al schoenen uitgewisseld. Best een late avond geworden.

De volgende dag is het zondag en wij gaan naar het ijshockey. In het grote stadion, Rampage moet spelen. Zoals altijd is het een groot gekkenhuis, met constant entertainment. Voor Amerikanen is de sport zelf niet genoeg, filmpjes, liedjes en aansporingen gaan non-stop door. Wel heel leuk om een keer mee te maken. We besluiten het vanavond niet te laat te maken, morgen vertrekken we!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade